Takto to v skutočnom živote nefunguje.

Kdesi som raz čítal, že akýsi sociologický prieskum do veľkej miery potvrdil, že potencionálneho čitateľa, ktorý v kníhkupectve ešte nie je rozhodnutý akú knihu si chce kúpiť a len si tak prezerá vystavené publikácie, častejšie zaujme práve kniha, ktorá ma obálke modrú farbu a v názve písmeno „R“.

To by mohlo pre niekoho znamenať, že postačí, ak vydavateľ bude vydávať knihy s modrými obálkami a od autorov bude požadovať, aby v názve svojich kníh používali čo najviac písmen „R“ a trh mu padne k nohám. Čím viac modrej, čím viac písmen „R“!

Nuž, ale takto to v skutočnom živote nefunguje.

Môže sa skôr stať to, čo sa prihodilo psíkovi a mačičke z rovnomennej rozprávky Karla Čapka, keď títo dvaja varili kašu.

Do kaše primiešali všetko, čo im chutilo. Však predsa – čím viac dobrôt, tým bude výsledná kaša lepšia! Výsledok bol taký, že sa kaša nedala jesť, bola hnusná.

Takisto neplatí, že ak sme k niekomu dobrý, bude aj on k nám a často nefungujú ani pravidlá, ktoré sú logické a správne.

V živote neplatí pravidlo, že čím viac dobrých vecí sústredíme na jednu plochu, výsledok bude o to lepší. Možno platí viac pravý opak.

V tejto súvislosti mi napadá aj otázka, na čo sú dobré napríklad sociologické prieskumy.

Poltvin


Foto: Pixabay

O autorovi

Nechaj odkaz

Vaš email nebude verejný